کد مطلب: 160384
خبرنگار فارس از سوريه گزارش مي‌دهد
حمله داعش به جنوب و شرق فرودگاه ديرالزور؛ تروريست‌ها باز هم دست خالي بازگشتند
تاریخ انتشار : 1395/05/24 11:42:14
نمایش : 1862
ارتش سوريه، حملات داعش به جنوب و شرق فرودگاه ديرالزور را دفع و تروريست‌ها را متحمل تلفات جاني و تجهيزاتي سنگين کرد؛ همزمان نيروي هوايي روسيه و سوريه بسياري از مواضع داعش را بمباران کردند.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از  فارس در سوريه، تروريست‌هاي داعش به مواضع ارتش سوريه در پيرامون جبل الثرده که از سمت جنوب غربي مشرف به فرودگاه نظامي دير الزور است حمله کردند.

همزمان داعش محور روستاي الجفره واقع در شمال شرق فرودگاه دير الزور را براي بار دوم هدف حمله قرار داد.

منابع ميداني سوريه گفتند: داعش حمله به مواضع ارتش در جبل الثرده را با يک دستگاه خودروي بمب گذاري شده آغاز کرد اما نيروهاي ارتش سوريه آن را با يک فروند موشک حرارتي هدف گرفتند.

به گفته منابع مذکور، به دنبال آن درگيري هاي شديدي بين تروريست‌ها و نيروهاي ارتش با استفاده از تسليحات سنگين صورت گرفت که در نهايت همه مواضع ارتش سوريه در مناطق ثردة 1 ، ثردة 2 و ثردة 3 تحت سيطره ارتش سوريه باقي ماند و حمله داعش هيچ تغييري در خطوط دفاعي ارتش سوريه در اين منطقه ايجاد نکرد.

اين منابع گفت: گروهک تروريستي داعش با استفاده از درگيري‌هاي منطقه ثرده تلاش داشت گروه‌هاي مهاجم خود را براي حمله به محور حي الجفره در شمال شرق فرودگاه دير الزور فرستاد تا استحکامات دفاعي ارتش سوريه در اين منطقه را در هم شکند اما نيروهاي ارتش سوريه با دفع اين حمله شمار زيادي از عناصر داعش را کشته يا زخمي کردند.

از سوي ديگر نيروي هوايي سوريه و روسيه مواضع داعش در مناطق متعددي از شهر دير الزور و ريف آن را هدف گرفتند.

مواضع داعش در محله‌هاي الکنامات، الصناعة، الرشدية و خيابان التکايا و همچنين مناطق الجفرة، المريعية ، حويجة، صکر، جبل الثردة و البغيليه بمباران شد.

به گفته منابع مذکور شماري از خودروهاي داعش در اطراف حي الصناعه منهدم شده و استحکامات دفاعي داعش در خطوط راشديه و کنامات در هم شکسته شد.

نيروي هوايي روسيه همچنين چند انبار داعش در بغيليه و همچنين خودروهاي مجهز به تيربار را در پيرامون جبل الثرده را منهدم کرد.

منابع پزشکي خاص در شهر ديرالزور به خبرنگار خبرگزاري فارس در سوريه گفت: در بيست و چهار ساعت گذشته شش غيرنظامي در حملات خمپاره‌اي داعش به محله‌هاي محاصره شده در شهر ديرالزور کشته شدند.

وي افزود: حدود 10 غيرنظامي ديگر نيز زخمي شده و به بيمارستان نظامي در دير الزور منتقل شدند.

نيروي هوايي روسيه ديروز شنبه هجده بسته حامي کمک‌هاي غذايي و سوخت در شهر ديرالزور فروريخت.

روسيه با هواپيماهاي خود تقريبا هر روز با همکاري برنامه جهاني غذا وابسته به سازمان ملل متحد کمک‌هاي انساني براي اهالي دير الزور که در محاصره داعش هستند، فرو مي‌ريزد.

انتهاي پيام/ح

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg